Sommaire / Tables of contents

Editorial
Thierry Gervais
“Transition délicate”
‘A Delicate Transition’

Formes et contenus
Mathilde Arrivé
“Par-delà le vrai et le faux ? Les authenticités factices d’Edward S. Curtis et leur réception”
‘Beyond True and False? The Artificial Authenticities of Edward S. Curtis: Responses and Reactions’

Fedora Parkmann
“Un avatar tchécoslovaque de la «Fifo». «L’Exposition internationale de photographie», Prague, 1936”
‘A Czechoslovak Variation on Fifo: The International Photography Exhibition (Prague, 1936)’

Andrés Mario Zervigón
“Le Wiederaufbau de la perception. La photographie allemande dans l’après-guerre, 1945-1950”
‘The Wiederaufbau of Perception: German Photography in the Postwar Moment, 1945-1950’

Portfolio
Philippe Durand, “Foliage”

Culture de presse
Myriam Chermette
“Transmettre les images à distance. Chronologie culturelle de la téléphotographie dans la presse française”
‘The Remote Transmission of Images: A Cultural Chronology of Telephotography in the French Press’

Ryan Linkof
“Photographier Charles Henri Ford. Cecil Beaton et l’érotisme de la culture populaire dans les tabloïds new-yorkais”
‘Shooting Charles Henri Ford: Cecil Beaton and the Erotics of the “Low” in the New York Tabloids’

Vincent Lavoie
“Guerre et iPhone. Les nouveaux fronts du photojournalisme”
‘War and the iPhone: New Fronts for Photojournalism’